Address and Location of Office of Land & Mines Penang

LAND AND MINES OFFICE PENANG
LEVEL 3, 19, 21 & 22,
KOMPLEKS TUN ABDUL RAZAK (KOMTAR),
10000 PULAU PINANG
Tel : 04-6505211
Fax : 04-2619588

https://ptg.penang.gov.my

Any enquiry related to our services please contact person in-charge as below:

PN. NOR LIZAWATI BINTI DESA
Management Services Division
+(604)-650 5656

PN. JAZILIA BINTI MOHAMED YUSOFF
Development Dision
+(604)-650 5655

PN. RAHIZAN BINTI RIDWAN
Registration Dision
+(604)-650 5698

PN. NURHANIZA BT HAMID
Strata Dision
+(604)-650 5729

PN. HASFIZA BINTI SAIDIN
Revenue Dision
+(604)-650 5805/5214

EN. HAJI NA' EME BIN HASSAN
Enforcement & Technical Dision
+(604)-650 5800

 

If there are any complaints on this department, please contact:

PN.JUNAIDAH BT JAMIL
Complaint Officer
junaidah[dot]jamil[at]penang[dot]gov[dot]my
+(604)-650 5210

 

Office Location

 
COURSE SCHEDULE ORGANIZED BY DIRECTOR OFFICE OF LANDS AND MINES PENANG
(Click at the pdf icon to download)
 

 

NO.
DIVISION
DOWNLOAD
1

Registration

 

header bg1

Maklumat terperinci 5S PTGPP, sila ke Infosite 5S PTGPP di alamat:

http://172.21.22.3/ptgpp5s

5s11Tuan/Puan,

Pelaksanaan 5S telah di isytiharkan berkuatkuasa oleh Y.Bhg. Dato' Hj. Arifin bin Awang, Pengarah PTG Pulau Pinang untuk dilaksanakan di Pejabat Pengarah Tanah & Galian Pulau Pinang (PTGPP) bermula tanggal 27 April 2011 bersamaan hari Rabu, 23 Jamadilawal 1432 Hijrah.

Satu taklimat berkenaan 5S untuk PTGPP telah pun dilaksanakan di Auditorium F, Tingkat 5, KOMTAR pada 27 April 2011 sebagai sesi 'knowledge sharing' dan berkongsi pengalaman.

 

 

ZON 5S DI PTGPP

 

Zon 5S Tingkat 21 (Klik imej untuk dibesarkan) 

zon 5s thumb t21

Zon 5S Tingkat 22 (Klik imej untuk dibesarkan)

zon 5s thumb t22

PENGURUS/KETUA ZON 5S PTGPP

 
PENGURUS/KETUA ZON
ZON 5S
1
EN. ELIAS BIN HAKIM
ROCK
2
PN. FAIZAH HANIM BT SHAARI
BRICK
3
PN. SHUHILLA BT AHMAD
GRANITE
4
CIK INTAN MASYITAH BT MURAD
SAND
5
CIK NURUL ATIQAH BT AZIZAN
KAOLIN
6
EN. MOHD ANNAS BIN MOHD NASSER
MARBLE
7
PN. FARAZIMAH BT MOHAMAD
LIME STONE

PERISTIWA 5S PTGPP

brown_list_icon 10.08.2011 - Mesyuarat Pengurusan PTG memaklumkan bahawa Bahagian Kualiti (Bahagian Audit Pengurusan) akan menguruskan pelaksanaan 5S di PTG dan tarikh auditan ditangguhkan daripada September 2011 kepada hujung tahun. Wakil daripada Malaysian Productivity Centre (MPC) akan dijemput untuk sesi auditan tersebut. Tindakan: Bahagian Kualiti

brown_list_icon16.06.2011 -Cik Intan di Bahagian Khidmat Pengurusan PTGPP mendapatkan maklumat lanjut berkenaan perbezaan 5S dan 8S yang dilaksanakan di PSUKPP. PSUKPP memaklumkan bahawa 5S adalah tetap dan wajib (lebih-lebih lagi untuk persijilan) manakala 8S tersebut pula adalah amalan dalam 5S yang di gunakan untuk berinteraksi dengan pelanggan-pelanggan PSUKPP.
23.05.2011 - Di dalam Mesyuarat Pengurusan PTGPP, Y. Bhg. Dato' telah menetapkan satu hari dalam seminggu iaitu hari Jumaat, 4 - 5 petang sebagai hari untuk melaksanakan 5S di PTGPP. (English Class pada kumpulan yang terlibat berjalan seperti biasa).

29 April 2011 - Satu ruangan dan pautan berkenaan perlaksanaan 5S di PTGPP telah disediakan di Portal Rasmi PTGPP.
27 April 2011 - Satu Mesyuarat Penyelarasan 5S di PTGPP telah diadakan pada petang 27 April 2011 di Bilik Mesyuarat Utama PTGPP untuk membincang dan menyelaraskan pelaksanaan 5S di PTGPP. Mesyuarat dihadiri oleh ketua-ketua/wakil bahagian, Timb. Pengarah PTG(P) dan di pengerusikan oleh Y.Bhg. Dato' Pengarah PTGPP. Mesyuarat bersetuju untuk tambahan 3S lagi menjadi 8S sebagai amalan berterusan dalam 5S iaitu Siap Siaga, Semangat & Sabar. Y.Bhg Dato' Pengerusi juga telah melantik ketua-ketua zon dan juga En Norhardi b. Sabri sebagai Penyelaras 5S PTGPP.
27 April 2011 - Mesyuarat juga memutuskan untuk melaksanakan pertandingan 5S antara zon bermula dengan Gotong Royong Perdana PTGPP pada 29 April 2011 sehingga 26 Ogos 2011.

 
go green NEW small

PTGPP KE ARAH ‘PENDEKATAN HIJAU’

1.Mengamalkan penggunaan kertas yang minima - paperless & guna/kitar semula kertas terpakai.
 
 
2.Guna/kitar semula & inovasikan barang-barang terpakai untuk di jadikan kegunaan lain yang berguna di pejabat.
 
 
3.Tidak perlu fotostat dokumen – scan dan jadikan softcopy  - *.pdf dan simpan dalam PC/ext HDD/pen drive/CD/DVD.
 
 
4.Memanfaatkan dan memaksimakan penggunaan ICT sepenuhnya.
 
 
5.Mengamalkan 5S sepenuhnya.
 
 
6.Melaksanakan penghantaran memo melalui e-Mel, mengamalkan mesyuarat/perbincangan tanpa kertas dan memaksimakan penggunaan fungsi calendaring untuk jemputan mesyuarat dan sebagainya.
 
 
7.Penjimatan tenaga dengan menutup semua peralatan elektrik & elektronik apabila tidak digunakan seperti komputer/printer/lampu/kipas/penghawa dingin & sebagainya ketika tiada di bilik, pada waktu rehat atau ketika pulang dari pejabat. Kurangkan penggunaan lampu dan gantikan dengan pencahayaan semulajadi dari tingkap pejabat.
 
 
8.Menjimatkan penggunaan air minuman (water dispenser) & penggunaan air di tandas pejabat.

go green

Go Green logo

kitar semula 232x300

recycling logoKITAR SEMULA FIKIR DULU SEBELUM BUANG

cover malay2

FINANCIAL MANAGEMENT EXCELLENCE AWARD BASED INDEX OF ACCOUNTABILITY

4 Star Award for Excellence in Financial Management Based Accountability Index 2012

 

CERTIFICATION OF 5S


Director Office of Lands and Mines Penang ( PTG) has been awarded 5S certification in 2012

and 5S Re-Certification in 2013 .


5 STAR ACHIVEMENT PTGPP OFFICIAL PORTAL IN MGPWA

Official Website of the Director Office of Lands and Mines Penang ( PM ) has achieved 5 star status in MGPWA 2012, 2013 and 2014.

 

PENANG STATE INDEPENDENCE DAY PARADE

Third Place

Category Public Sector , National Day Parade 56th State Level , 2013.

champion
Category Public Sector , National Day Parade 55th , State Level , 2012.

Third Place
Category Public Sector , National Day Parade 54th , State Level , 2011.

 Second Place
Category Public Sector , National Day Parade 53rd , State Level , 2010.

Second Place
Category Public Sector , National Day Parade 52nd , State Level , 2009.


MAULIDUR RASUL PARADE

Best Contingent category , Mawlid Procession 1432H , State Level , 2011.

 
 
INNOVATIVE AND CREATIVE (KIK) CONVENTION
 
Best Performance Award in KIK Convention 2013,  Smart Endos Group.
 

LANDS AND MINES OFFICE PENANG
Level 3, 19, 21 and 22, 10000 KOMTAR,
Penang, Malaysia.
Tel: +604-6505211
Faks: +604-2619588
eMail: webptg[at]penang[dot]gov[dot]my

Copyright © 2013-2016 Lands and Mines Office Penang.
Information Technology Division.
Best view, please use Internet Explorer 11 or higher, Mozilla Firefox 27.0.1 or higher,Safari and Google Chrome with resolution 1280x800 pixels or higher.

Last Updated On:

27 JAN 2023 | 9:11 AM

  QRCurve

  

Harap Maaf, sistem daftar masuk pengguna tidak boleh beroperasi buat masa ini.

Segala kesulitan amatlah dikesali.

Sekian, terima kasih.

ss2s3s4s5s6s7s8s9s10